Hürriyet

2 Mayıs 2013 Perşembe

tsi motor nedir

Tsi motor nedir ? Tsi motora Lpg takılır mı ?

TSİ, yani açılımı Turbo Superchanger Injection olan ünite, düşük motor hacimleri ile yüksek performanslar elde etmek amacıyla üretilmiştir.
Bu motorda size Turbo ve kompresör eşlik eder.İlk hareket ten itibaren emrinize amade bekleyen motorda turbo devreye girene kadar kompresör ile performansın devamlılığı sağlanarak sistem çalışmasına devam eder. Böylelikle bir çok turbo teknoloji motorlarda rastlanan Turbo Boşluğu sıkıntısı da ortadan kalkmış olur. Küçük hacimli motorda böylesine bir gücü elde ederken de ciddi anlamda yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz.
 Bugüne kadar hep olumsuz eleştirilerle yaklaşılan 1.4 litre hacmindeki motorlardan alınamamış güç TSİ motorla sunulduğunda bazı oteritelerce tedirginlikle karşılansa da başta Volkswagen in üretiminin başarısının altında yatan imajın Skoda, Seat gibi araçlarda da uygulanıp verim elde edilmesi ile motor, başarısını ispatlamıştır.
 Bu motorun size sunduğu birkaç avantaj var bunlardan bahsetmek gerekirse : Öncelikle TSİ motor ile aynı performansı sunan, fakat Tsi olmayan motorlar hacimce daha büyük olmaktadırlar. Bu da hem yakıtta hem vergi oranlarında maliyetlidir. Tsi motor yakıt konusunda da oldukça başarılıdır; çünkü araç performansını yüksek basınç sağlayan bu sistemle sergiler, yüksek basınç ve oluşan yüksek sıcaklığa karşı da dayanıklılık için belirli önlemler alınmıştır.
Silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış,soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır. Bir başka takdiri hak eden özelliği ise diğer araçlarla kıyaslandığında neredeyse yarı yarıya az olan doğaya bıraktığı zehirli gaz oranıdır.
 İlk olarak Volkswagen önderliğinde üretilen Tsi motorda 2 farklı seçenek vardı: 1.4 lt 140hp ve 1.4 lt 170hp. Zaman geçtikçe popülerliğine bağlı olarak tsi motora kardeşler eklendi: 1.8 lt 160hp, 2.0 lt 200 hp. ve son olarak da merak konusu olan 1.2 lt 105 hp lik motor.
Lpg Uyumluluğu
 LPG karbüratörlü,tek noktadan enjeksiyonlu ve çok noktadan enjeksiyonlu araçlarda rahatlıkla kullanılabilmektedir. Ancak TSİ, TFSİ model motorlarda geliştirilen direkt enjeksiyonlu motorlarda LPG uygulamalarında sınırlı performans ve ekonomi elde ediliyordu. BRC,Zavoli ve Tartarini gibi bazı firmalara sıvı propan enjeksiyonu üzerinde çalışmalar yapılmakta. Bu uygulamanın beklentileri karşılama oranı ise düşük seviyelerde. Çünkü heterojen dolgulu yanma fazlarında benzin enjeksiyonu devam ettirilir, dönüşümde konvaksiyonel enjeksiyonlu motorlardaki çevrime ek olarak sistem basıncının  da ölçüldüğünü vurgulamak gerekir. Genel olarak GDI, TSI, TFSI tip motorlarda LPG uygulaması beklenilen özellikleri tam anlamıyla karşılayamamaktadır.
Semih ASPİRİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder