Hürriyet

9 Mayıs 2013 Perşembe

TOYOTA YARİS HYBRİD


   Toyota ailesi oldum olası sedeflerine göre performanstan minimum ödün vererek kalite odaklı ürettiği modellerinde kalite,konfor,sürüş keyfi ve güvenlik gibi sınıflarda da Alman Otomobil Üretimine paralel gitmektedir.Halk arasında dede arabası veyahut aile arabası olarak anılmasının kalbinde yatan nokta ise arızaları minimuma indirerek kalite odaklı üretimlerinin yapılmasıdır.Şehir efsanesi olmamakla beraber söylenen bir diğer ifade ise yağ değişimi periyodik olarak yapılmasa bile bir arızayla karşılaşmamanız mümkün.
    
    Yeni üretimlerde agrasifleşen sportif çizgilere Yaris de oldukça iyi bir şekilde bezenmiş yeni Aurisin arka karoserinde gördüğümüz o uzay mekiğini anımsatan ve biraz da itici olan çıkıntı ve dönüşlere Yaris'te rastlamıyoruz oldukça sık tasarımı bize yansıtıyor.Bu tarz otomobillerde en önemli unsur iç mekandaki ferahlıktır.Eskiden bu konuda bazı sıkıntılar yaşayan Yaris yeni kasasıyla pek çok sedefi ile yarışır duruma geldi Yaris.



    Önceki serilerine göre daha yatık A sütunu kullanılmasıyla sportif bir çizgi kazanmasıyla beraber 0,287 cd'lik sürtünme katsayısı ile arabanıza karşı koyan rüzgar unsurunu maksimum sönümleyerek size yakıt tasarrufunu sunabiliyor.Toyota amblemi odaklı tasarlanan ön ızgara ve farlar bilindik Toyota tasarımını yeni nesillerde de bize sunuyor.Yaris öncelerde arka tarafta 1.90m boyundaki bir insanın oturabileceği şekilde tasarlanmıştı yeni kasasında da bu yönünden ödün vermediği görülmekte.Tavanın bittiği arka kısımda bulunan spoyler de Yaris'e oldukça şık bir görünüm sunmakta.3885mm uzunluğundaki Yaris 286 litrelik bagaj hacmi ile de güçlü Japon rakibi Honda Jazz ile yarışacak seviyede.



     İçten yanmalı motorlara oranla Yaris'in bakım masrajları oldukça düşük çünkü Hybrid teknolojisi sayesinde debriyaj pedalı,debriyaj plakası,vites kutusu,marş motoru,v-kayışı ve triger kayışı gibi teknik ekipmanlar bulunmuyor bu sayede tüm bu elemanların masrafından kurtulmuş oluyorsunuz.1329cc motor hacmi ile size maksimum 99 beygir güç sunuyor 125 Nm torkunu da en fazla 4000 devir bandında sunmakla birlikte hiç bir zaman kaybetmemesi size düşük devirlerin tazeliğini ve yüksek devirlerin rahatlığını sunuyor.0-100 hızlanmasını 12.3 saniyede tamamlayan Yaris maksimum 175 km/s hıza çıkabiliyor.Yakıt konusunda da şehir içi 6.3 lt şehir dışı 4.6 lt ve karma olarak da 5.3 lt gibi rakamlara ulaşıyorsunuz yeni Yaris'le.



      Orta sertlikte olan süspansiyonları ile yoldaki darbeleri emmekte sorunlar yaşayan Yaris'e bakıldığında bir sorun olarak görülse de bu durum Yaris'in rakiplerinin pek çoğunda görülmesi göze pek çarpmıyor.Yol tutusuyla pek bir geride olan Yaris pratikliği ile olması ile göz dolduruyor.Boyutları sebebiyle rahat manevralar sağlayan model yüksek hızlarda da stabil sürüşü ile de beğenileri topluyor.Yaris'i kullanırken dikkat etmenizde fayda var çünkü yüksek hızlı dönüşlerde oldukça fazla bir şekilde önden kaymalar hatta bu kaymalar kopmalara dahi dönüşebiliyor ve benim de en çok eleştirdiğim Esp sisteminin hiçbir modelinde bulunmaması gibi trajikomik bir durum var Yaris'te.


   
      3.nesili ile kullanıma sunulan Yaris modeli EuroNCAP'ten çarpışma testinde 5 yıldız aldı.Önden çarpmada yolcu kabini sağlam kaldı mankenlerin diz ve uyruk bölgeleri sağlam kaldı.Sağlamlığı ile de beğenileri topladı Yaris.Hybrid teknolojili motorlarda 2 kasa mevcut bunlar:Cool ve Spirit.Cool 48.750 ve Spirit 51.750 tl ile satışa sunulmakta.


      
       Özet olarak geçmek gerekirse Yaris yakıt yakma konusunda başarılı şehir içi kullanımda başarılı konfor konusunda başarılı fakat gençlere odaklı üretilen Polo,Corsa,Getz vs. gibi sedeflerinin ani direksiyon darbeleri sert dönüşleri ve performansı gibi unsurlarda oldukça gerisinde kalmış.

                                                    Semih ASPİRİN

1 yorum: