Hürriyet

3 Mayıs 2013 Cuma

audi quattro

Quattro Nedir

 Bilindiği üzere 4 tekerden sürekli çekiş sağlayan sisteme quattro denilmektedir. Bu sistemi en iyi uygulayan Audi kendini sürekli geliştirerek bu teknolojiyi 25 yıldır uygulamaktadır. Sürekli dört çekerden çekıs sistemini sağlayan quattro size özgürlükçü bir sürüş keyfi yaşatıyor. Bu sistemin üstünlüğü sadece kötü hava koşullarından ibaret değil ve sanıldığından çok daha fazlasını yapabilecek potansiyele sahip. 
Sistemin tarihçesi de epey fazla Audı kurucusu Horsch un 100 yıl öncesindeki öngörüşünden ilham alınarak teknik anlamda düşünülmeye başlanmıştır. Yükselen ve birbirine paralel giden otomobil sektöründe önden ve arkadan çekişten farklı olarak 4 tekerden çekiş sistemi piyasayı altüst yapabilecek bir devrim niteliğindedir. Önemli bir satış miktarı da elde etmiştir 800.000 aşkın quatro modeli günümüzde yollardadır. 4 tekerin Audi gibi güçlü bir motordan beslenerek çekişi sağladığı bir arabada tabiki her türlü yol koşulunda maksimum ve tatminkar düzeyde bir çekiş sunduğu rahatlıkla söylenebilir. 
Alışılan çekişlerden farklı özellikleri sıralamak gerekirse: sürüş dinamiği (ivmelenme,virajdakı hız ve savrulmanın minimuma inmesi) ve zorlu kaygan zeminlerde yola yüksek verimle bağlılık gibi özelliklerı ile normal sürüşlerden farklı hünerlerini size sunmaktadır. Motorun gücünü kesintisiz ve eşit olarak 4 aksa iletmesi de, quattronun takdire şayan bir özelliğidir. Böylece quattro denilince sürekli dillerden düşmeyen ve üstüne basılarak söylenen her koşulda maksimum ve full güvenlikli çekiş sağlanmaktadır. 
Quattronun tarihi otomobil üreticileri tarafından en iyi çekiş nasıl sağlanır sorusu kadar eskidir. Düşünülen ve sıklıkla günümüzde de Kullanılan önden ve arkadan çekiş sistemi üretilmiştir. Ancak önden çekiş sistemi daha güvenlidir. Üretilen otomobillerin %80 i bu sistem üzerine kurulmuştur. Fakat sonralarda 4 tekerden cekıs sıstemi düşünülmüştür ve quattro ortaya cıkmıştır. Quattro motorda oluşan kuvveti tekerin bulunduğu zorluk derecesine göre doğru orantılı olarak o tekere aktararak kalitesinden ödün vermemektedır. 
İster yavas zorlu yolda ister azami hızda ıster viraj iclerinde olsun sistem sürekli arabanın genel yürüyüşüne hakimdir. Bu teknolojı hem maksimum güveni ve yürüyüşü ideal edinen otomobil kullanıcıları için hem de kalitesinden ödün vermek istemeyen otomobil üreticileri için müthiş bir gelişmedir. Bu teknolojinin adı torsen-diferansiyeli dir. Bu sistem elektirik sisteminden bağımlı olmaksızın kendini kitleyebilen salyangoz çarklı bir şanzımandır. 8 adet olan bu çarklar sürtünmeye karşı kuvvet uygulayarak quattro sistemini mekanik bir bilgisayar konumuna getirmektedir. Bu sistem arabaya ilk hareketten itibaren ani gaz darbeleri yaptığınızda tekerlerin patinaj durumuna geçecegini hisseder ve gücü saliseler içinde diğer akslara dağıtır. 
Dönüşlerde de ön ve arka teker aksı arasında gerilmeyi önlemek amacıyla devir farklılığı durumunu ortadan kaldırır. Genel olarak quattro sistemi hem otomobilinizin hem de otomobilinizde hareket esnasında bulunan yolcuların dostu olarak kalitesi, imajı ve güvenliği ile tam gaz yoluna devam etmektedir. 
Semih ASPİRİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder