Hürriyet

15 Mayıs 2013 Çarşamba

   
                                                                  Hyundai Getz                                                      

    Hyundai'nin geçmişte yaşamış olduğu sorunları ardı ardına tekrarlaması markanın kullanıcılar zümresinde hoş karşılanmadığı apaçık bir gerçek.Araba üretmek olmuş olmak için üretim yapmak tabirini 1990-2002 yılları arasında Hyundai için kullanılabilir.Hyundai üretmeye başladığı Getz modeliyle karizmasını az da olsa toplayabilmeyi başarınca Accent'in dizel versiyonunu 2004 yıllarında piyasaya sürmesiyle tekrar piyasayı kızıştırmaya başlamıştır.Hyundai için devrim niteliği taşıyan Getz evrimini de Accent Era modeliyle sağlamıştır ve şu anda da oldukça başarılı üretimlere ve satış rakamlarına imza atmaktadır.



     Getz modelinde size sunulan bir çok avantaj var:Isıtmalı ve elektrikli yan aynalarla oldukça kolay bir şekilde dikiz aynalarının görüş mesafesini ayarlayabiliyorsunuz,sınırlı sayıda da olsa otomatik şanzumanı ile sürüş keyfine keyif katmayı biliyor,takım elbiseleriniz vs. şeyleri asabileceğiniz eşya takma kancası da ergonomik açıdan aracı geliştirmekte,koltuk arası ceplerde dergi,gazete gibi eşyalarınızı saklayabilirsiniz.Ayrıca 2004 yılında Hyundai gibi bir firma tarafından üretilmiş olan model için malzeme kalitesi de oldukça standartları karşılıyor.O yıllarda üretilen sedeflerinden yüksek özellikleri de var Micra,Corsa,Clio gibi modellerde sportifliği karşılamak amaçlı arka tarafta baş mesafesinde sıkıntılar yaşanmaktaydı ama koca popolu üretilen Getz diz ve baş mesafesi olarak her zaman size dost olmakta bu özelliği ile dev üreticinin üretmiş olduğu Polo modeli ile paralel gitmekte.



     Güvenlik olarak da dostunuz olmakta Getz.Fakat sınırları zorladığınızda öden kopmalar ve hafif kaymalar gözükmekte.Ön ve arkada disk frenleri ile kısa fren mesafesi sunuyor.EuroNCAP testlerinden de tam notu almayı başarıyor Koreli üretici.Gerekli olan her yerde bulunan hava yastıklarıyla kaza sırasında katlanabilen direksiyon mili güvenliği maksimum artırıyor.Geniş ön camıyla da size oldukça geniş bir görüş açısı sunabilmekte.



      Ufak motorlu olması düşündürse de yüksek torku ile oldukça performans odaklı olabiliyor.Yüksek torkunu düşük devirlerde sunarak alt devirleri taze tutuyor ve torkunu hiç kesmeden verebiliyor ve böylece tok bir sürüş yakalayabiliyorsunuz.Tsi motorlarda olduğu gibi düşük motor hacmiyle performansı yakalıyor ve size yakıt tasarrufu sağlıyor.Şehir içinde ortalama 7.5 lt,Şehir dışında ortalama 5.1 lt gibi değerleri 100 km de bulabilmeniz mevcut.
         
                                                          Semih ASPİRİN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder