Hürriyet

5 Mayıs 2013 Pazar

Clio IV incelemesi

Clio IV İncelemesi


    Fransızların ellerinden çıkmış olan Renault markası geçmiş yıllarda pek parlak bir dönem geçirmemiştir.Rekabetin yüksek olduğu sektörde fazlaca adından söz ettirememiştir.Bir dönem kendi adından Toros ve Broadway gibi modellerin devamında Megane II kasası ile imajını toparlayan model 2006 yıllarında pek beğenilmeyen modelleri ısrarla ve yüksek sayıda üretmesiyle tekrar müşterilerinin tepki odağı olmuştur.Son yıllarda Fluence ile satışta büyük ivmeler kaydeden Renault müşterilerinden gelen'dış tasarımın özgünlüğünü iç mekanda  bulamıyoruz çok sade bir tasarım dili bekliyo bizi içeride' gibi şikayetler üzerine piyasayı yatıştırmak amaçlı Latitude modelini piyasaya sürmüştür.Ancak beklentiler yeniden karşılık bulamayınca tüm bu şikayetlerin giderilğidi yeni Clio'yu tam anlamıyla piyasaya ateş gibi düşürmeyi başarmıştır.Bu tasarım dilini yeni Symbol ve Fluence'de de kullanan Renault büyük bir ivmeyle piyasayı kızıştırmak için yola koyuldu.

    Renault firması bu sene Clio'yu üretmek için kendi yurdu Fransa'yı ve otomobilin odak noktası olan Almanya'da üretmeyi tercih etmiştir.Performans odaklı olamayan Clio yakıt konusunda oldukça başarılı.Yakıtı kokluyor adlı tabiri onun için kullanmak gayet mümkün.Energy kodlu 75 ve 90 beygirlik gücü sunabilen 1.5 dCi dizel motor Start&Stop ve Eco modlarıyla kullanıldığında 100 km'de 3.2 gibi çok komik bir veriye kadar gerileyebiliyor.

     Yeni Clio modelinde iç oturuşta bir sıkıntı gözükmüyor arkada baş ve diz mesafesi açısından bir sıkıntı yok oturuşlar spor ve ergonomik,önde eşyalarınızı koymak için birçok göz bulunmakta ve HB bir araç olmasına rağmen bagaj hacmi de oldukça yeterli seviyede.

 
   Yeni Clio'yla birlikte versiyon isimleri Authentique(Joy),Extreme(Touch),Night & Day(Icon) olmuş.Eski dönemlerinde de kullanmayı sevdiği anahtarsız kart sistemini Clio'nun IV.kasasında da görmek mevcut.Ve Clio'nun ilk tanıtımı yapıldığından beri söylenen kişiselleştirilebilen müzik sistemi gerçekten ek ekipman takılmaksızın beklentileri karşılayabiliyor.Güvenlik bakımından da sınıfta kalmayan ve başarıyla geçen Clio EuroNCAP'ten 5 yıldız almayı başardı.ABS,ESP gibi güvenlik ekipmanları da size eşlik etmekte.


    İç mekanda beklentileri karşılamak amaçlı R-NAV ile pratik ve kullanışlı dokunmatik ekran ile navigasyon ve multimedya sistemi kontrol edilebilmekte bu da sürüşü hem dinamik kılıyor hemde Renault markasına yeni bir imaj kazandırıyor.Ekran isteğe bağlı olarak mavi,yeşil ve mor renklere bürünebilmekte.Bu ekran vasıtasıyla USB/jak/ipod bağlantısı,Bluetooth bağlantısı,telefon rehberi senkronizasyonu,şarkı dinleme ve navigasyon benzeri işlevlerinizi gerçekleştirebilmeniz sağlanmış.


    Genel olarak Clio size sportif görünümü,dinamik iç hatlarını,performanstan eksik olmasına rağmen yakıt konusundaki başarısını ve malzeme kalitesiyle rahatlıkla kaliteli bir hissi size vermekte sıkıntıya düşmüyor.Bursa'da üretimi yapılan Clio IV 450 bin adetlik kapasiteli motor fabrikasında benzinli ve 1.5 dizel motor seçenekleri ile satışa sunulmakta.Clio piyasaya 1.2 benzinli 75 hp motor seçeneği ile 30.300 tl ile giriş yapmakta.

Semih ASPİRİN
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder